МЕТОДИКА ВИПРОБУВАНЬ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ ЯКОСТЕЙ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТРАКТОРІВ ЗА КОДЕКСОМ 2 ОЕСР
Анотація
Метою дослідження є викладення нових положень щодо випробувань сільськогосподарських тракторів з оцінювання їхніх експлуатаційних властивостей, спрямованих на реалізацію Кодексу 2 ОЕСР.
Методи дослідження. Випробування трактора та його основних елементів базується на методі парціальних прискорень, в основу якого покладено рішення зворотного завдання динаміки: за прискоренням оцінюються сили, які діють. Цей метод та приладове забезпечення, розроблені в Харківській філії УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого, ефективно використовується під час випробування тракторів та їхніх основних елементів.
Результати дослідження. Запропоновані експрес-методи скорочують час на проведення випробувань та своєчасно виявляють недоліки у роботі систем, які випробовуються. Запропонований експрес-метод випробувань циліндро-поршневої групи забезпечує можливість своєчасного визначення недоліків у роботі двигунів. Встановлено, що найбільш ефективна робота випробовуваного агрегата спостерігається за неповного завантаження трактора. Стійкість руху транспортно-технологічного агрегата взаємопов’язана з його керованістю, що визначається технічним станом рульового керування. Взаємозв’язок досліджуваних величин кутових прискорень рульового колеса трактора та агрегатованої машини забезпечується з достовірністю 95 %. Для визначення гальмівних властивостей запропоновано показник, який характеризує темпи наростання уповільнення трактора під час гальмування. Для оцінювання якості функціювання гідропривода навісної системи трактора за нестабільного технічного стану його елементів необхідно починати з оцінювання витоків рідини в гідроциліндрі та закінчувати аналізом витоків у перепускному клапані.
Висновок. Кодекс 2 ОЕСР нормує методологію експлуатаційних випробувань сільськогосподарських тракторів, на основі якого в УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого та його Харківській філії розроблено галузеві стандарти щодо оцінки тягово-енергетичних показників тракторів. Теоретично та експериментально доведено, що під час експлуатаційних випробувань тракторів та його основних елементів ефективним є метод парціальних прискорень, в основу якого покладено зворотний перехід від векторної суми у просторі сил, які діють на трактор, до векторної суми у просторі прискорень. Цей метод прискорено оцінює експлуатаційні якості тракторів агрегатованих з навісними і причіпними сільгоспмашинами, а також технічний стан основних елементів конструкції трактора.
Ключові слова: трактор, випробування, Кодекс 2 ОЕСР, основні елементи, несправності, експрес-методи.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).