ОСНОВНІ ПІДХОДИ ДО НАДІЙНОСТІ АВТОТРАКТОРНОГО ДВИГУНА З ВИМКНЕННЯМ ЦИЛІНДРІВ ЯК СКЛАДНОЇ СИСТЕМИ
Ключові слова:
Надійність, Оцінка, Автотракторний двигун, Зміна потужності, Колісна машина, Вимкнення циліндрів.Анотація
Мета роботи: Визначення максимально допустимого числа вимкнених циліндрів, яке може приводити не тільки до зниження потужності двигуна, але і зниження надійності роботи складових його вузлів і агрегатів.Методи дослідження. Класифікація категорії відмов автотракторного двигуна та ранжування за тяжкістю наслідків від відмов циліндрів за своєю суттю і різними сценаріями розвитку подій, з настанням тієї чи іншої відмови двигуна колісної машини; визначення обмежень, які можуть бути використані для визначення параметрів двигуна з вимкненням циліндрів, які призводять до його зупинки через малі оберти і до відсутності можливості управління колісною машиною; визначення граничної потужності, за якої можна побудувати обмежувальну характеристику так, щоб вона перетинала гвинтову характеристику в точці мінімально можливих обертів двигуна, при цьому робота двигуна на тягові колеса була б ще можлива.
Результати дослідження. З настанням тієї чи іншої відмови двигуна колісної машини виникають різні наслідки за тяжкістю відмов циліндрів за своєю суттю і різними сценаріями розвитку подій. Обмеження, які можуть бути використані для визначення параметрів двигуна з вимкненням циліндрів, призводять до його зупинки через малі оберт і до відсутності можливості управління колісною машиною. Постійне вишукування шляхів зниження мінімально сталої частоти обертання, мабуть незабаром призводить до ситуації, коли величина буде регламентуватися (визначатися) не протіканням робочого процесу в циліндрах двигуна, а керованістю колісної машини, тобто можливістю ефективної роботи рульових пристроїв, особливо для машин з відносно невисокою номінальною швидкістю ходу.
Висновки. З вимкненням циліндра ефективна потужність двигуна зменшується на величину індикаторної потужності, яка розвивається у вимкненому циліндрі, оскільки можна вважати, що потужність, яка витрачається на подолання механічних втрат у двигуні, залишається незмінною. Останнє значення m, за якого виконується умова NemNe гр, є максимально допустимим числом вимкнених циліндрів діагностичної моделі двигуна, яка реалізує «м’який» сценарій.
Посилання
Надежность в технике. Основные понятия. Термины и определения: ГОСТ 27.002-89. – [Введен в действие с 1990-01-07]. – М.: Изд-во стандартов,1989. – 33 с. – (Стандарт СССР).
Болотин В. В. Прогнозирование ресурса машин и конструкций. – М.: Машиностроение, 1984. – 312 с.
Хазов Б. Ф. Справочник по расчету надежности машин на стадии проектирования / Б. Ф. Хазов, Б.А. Дидусев. – М.: Машиностроение, 1986. – 224 с.
Goodell F. S. Reliability and Maintainability by Design: A Blue-Print for Success. Journal of Aircraft, v. 24, № 8. – 1987. – p. 481-483.
Проников А. С. Надежность машин / А. С. Проников. – М.: Машиностроение, 1978. – 592 с.
Решетов Д. Н. Надежность машин / Д. Н. Решетов, А. С. Иванов, В. З. Фадеев. – М.: Высшая школа, 1988. – 238 с.
Коробко А., Молодан А. Зміна потужності і витрати палива двигуна колісної машини під час вимикання частини його циліндрів. Техніко-технологічні аспекти розвитку та випробування нової техніки і технологій для сільськогосподарського виробництва України. Збірник наук. пр. УкрНДІПВТ ім. Л.Погорілого, 2018. Вип. 22 (36). С. 268-274. DOI: 10.31473/2305-5987-2018-1-22(36)-266-272
Молодан А. О. Зміна енергетичних параметрів двигуна в режимі роботи без навантаження при відключенні циліндрів / А. О. Молодан, О. С. Полянський // Вісник ХНТУСГ ім. П. Василенка. Механізація сільсько-господарського виробництва: Зб. наук. праць, Вип. 190. – Харків, 2018. – С. 152-161.
Молодан А. О. Вплив відключення частини циліндрів на режим роботи двигуна під навантаженням / А. О. Молодан // Вісник ХНТУСГ ім. Петра Василенка: Проблеми надійності машин.– Вип. 192. – Харків 2018. – С. 195-203.
Семионичев С. Р. Определение мощности судового дизеля с наддувом при отключении цилиндров / С. Р. Семионичев // Морской вестник. – 2003. – Специальный выпуск №1(1). – С 83-85.
Кочаев В. П. Расчеты деталей машин и конструкций на прочность и долговечность / В. П. Кочаев, Н. А. Махутов, А. П. Гусенков. – М.: Машиностроение, 1985. – 224 с.
Иващенко Н. А. Прогнозирование температурных полей деталей поршневых двигателей: автореф. дис. докт. техн. наук: спец. 05.04.02 «Тепловые двигатели» / Н. А. Иващенко – Москва, 1994. – 32 с.
Брук М. А. Режимы работы судовых дизелей / М. А. Брук, А. А. Рихтер. – Л.: Судпром, 1963. – 482 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).