ПРОЦЕДУРИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО СХВАЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ І ЛІСОГОСПОДАРСЬКИХ ТРАКТОРІВ У КРАЇНАХ ЄС
Анотація
Мета досліджень – визначити особливості національних процедур оцінки відповідності одиничних зразків тракторів при їхній реєстрації в країнах ЄС.
Методи: аналіз і систематизація правових і технічних основ законодавства країн ЄС у сфері національного індивідуального схвалення та реєстрації сільськогосподарських і лісогосподарських тракторів.
Результати. Індивідуальне національне схвалення транспортних засобів є однією з процедур оцінки відповідності сільськогосподарських і лісогосподарських транспортних засобів, яка поряд із загальноєвропейським і національним схваленням типу за заявкою виробника застосовується при допуску на ринок сільськогосподарських транспортних засобів за заявкою виробника/імпортера чи споживача.
Індивідуальне національне схвалення транспортних засобів реалізується за спрощеними процедурами. Як правило, вимоги викладені в правових документах, що регламентують порядок
реєстрації, і реалізуються технічними службами або спеціально уповноваженими експертами.
Імплементація оновленого загальносоюзного європейського технічного законодавства може бути лише частиною нормативно-правової бази України, якою регулюються питання введення в обіг та експлуатацію транспортних засобів. Необхідно також розробити й схвалити окремі нормативно-правові акти, які установлюють:
- національну процедуру схвалення (затвердження) типу;
- процедури схвалення й підтвердження відповідності індивідуальних транспортних засобів, які не отримали затвердження типу в Україні та ЄС, вживаних, самоскладених і переобладнаних транспортних засобів, які вперше реєструються в Україні.
Висновок. Запровадження в Україні процедури індивідуального схвалення відповідності сільськогосподарських і лісогосподарських тракторів і відповідної нормативно-правової бази дасть змогу усунути наявні прогалини в оцінці відповідності одиничних транспортних засобів, створить більш сприятливі умови для розвитку бізнесу, спростить процедуру реєстрації вживаних транспортних засобів і загалом сформує прозорі й чітко визначені правила введення в обіг та/або експлуатацію транспортних засобів в Україні.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).