Формування тяговошвидкісних властивостей трактора загального призначення
Анотація
Мета дослідження. Підвищення ефективності використання тракторів завдяки вдосконаленню механізму формування тягово-швидкісних властивостей трактора загального призначення за нестабільності його зчіпної ваги.
Методи дослідження. Методологічною основою роботи з оцінювання експлуатаційних якостей сільськогосподарських тракторів є Кодекс 2 ОЕСР, який нормує методики їх випробувань. Визначення тягових показників тракторів виконується методом, регламентованим СОУ УкрНДІПВТ
ім. Л. Погорілого 71.2-37-046043090-017:2015 із застосуванням вимірювально-реєстраційного комплексу. Визначено метод і вимірювально-реєстраційний комплекс. Для формування наукової проблеми, мети і постановки завдань дослідження використовується аналітичний метод і порівняльний аналіз із результатами експериментальних досліджень.
Результати дослідження. За результатами випробувань потужних тракторів можна зробити висновок, що за коефіцієнтом використання зчіпної ваги лідирує трактор Challenger МТ875Е, поступаючись на 2,0 % трактору Case IH Quadtrac 630 за максимальною силою тяги. Колісні трактори Case IH Magnum 380 CVX, Fendt 1050 Vario, New Holland T9. 560 мають приблизно однаковий коефіцієнт використання зчіпної ваги — 62-65 %, поступаючись гусеничному трактору Challenger МТ875Е. Порівнюючи T випробовуваного у Харківській філії УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого вітчизняного трактора ХТА-250-22 з T колісних тракторів закордонного виробництва, необхідно відмітити його незначне зниження значення T =0,625.
Висновки. Формування тягово-швидкісних властивостей трактора спрямоване на підвищення його пристосованості до виконання технологічного процесу. Для тракторів загального призначення рекомендовано оцінювати їхні тягово-швидкісні властивості за найбільш значимим параметром – коефіцієнтом використання зчіпної ваги. Експериментально доведено, що робота трактора ХТА-250-22 у режимі максимального тягового ККД на стерні колосових культур забезпечується з коефіцієнтом використання зчіпної ваги, не досягаючи режиму підвищеного буксування, тобто трактор має резерв підвищення тягового зусилля. Для підвищення ефективності зчіпної ваги трактора рекомендовано її перерозподіл відносно центра мас і баластування. Отже, застосування баласту ефективне для певного збільшення швидкості трактора.
Ключові слова: трактор, загальне призначення, тягово-швидкісні властивості, зчіпна вага, тяговий ККД, баластування.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).