ВИЗНАЧЕННЯ КУТА МІЖ ОСЬОВИМИ ЛІНІЯМИ ЗАДНЬОЇ СЕКЦІЇ ШАРНІРНО-ЗЧЛЕНОВАНОГО ТРАКТОРА ТА ПРИЧІПНОЇ МАШИНИ ПІД ЧАС ПОВОРОТУ

Автор(и)

  • Є. Калінін Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка, Україна https://orcid.org/0000-0001-6191-8446
  • А. Коробко Харківська філія УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого, Україна https://orcid.org/0000-0002-6618-7790

Ключові слова:

шарнірно-зчленований трактор, причіпна машина, кінематика повороту

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати зміни у часі кута між секціями трактора за бічного відведення коліс та за різних режимів руху агрегата в повороті. Для досягнення поставленої мети необхідно:
– проаналізувати кінематику повороту шарнірно-зчленованого трактора з причепом або причіпною машиною та визначити наявність сталого та неусталеного руху;
–аналітично дослідити формування значень кута між секціями шарнірно-зчленованого трактора у часі.
Методи дослідження. Методологічною основою роботи є узагальнення та аналіз відомих наукових результатів щодо кінематики повороту колісного трактора з шарнірно-зчленованою рамою, раціональне поєднання теоретичних і експериментальних досліджень та використання системного підходу.
Результати дослідження. Кінематику і тягову динаміку шарнірно-зчленованого трактора розглянуто з урахуванням кутів бічного відведення коліс мостів. Одним з факторів, які впливають на бічне відведення коліс трактора, є сила тяги на гаку. Напрямок цієї сили під час повороту визначається кінематикою причіпного агрегата й іншими параметрами. Положення причіпного агрегата залежить від кута між ним і осьовою лінією задньої секції шарнірно-зчленованого трактора. У процесі дослідження кута між осьовими лініями задньої секції шарнірно-зчленованого трактора і причіпного агрегата на повороті виділено три періоди: період входу в поворот, який можна розділити на дві фази; період усталеного повороту, коли трактор і причіпний агрегат рухаються навколо єдиного центра повороту та період виходу з повороту, який поділяється на дві фази.
Висновки. Під час проведення теоретичних досліджень встановлені залежності кута повороту трактора (кута між задньою секцією трактора та причіпною машиною або причепом). Отриманими залежностями можна визначити напрямок сили тяги на гаку під час повороту, що є дуже важливим показником для врахування впливу кутів бічного відведення шин коліс трактора на кінематику і тягову динаміку.

Біографії авторів

Є. Калінін, Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка

д-р техн. наук, доц.

А. Коробко, Харківська філія УкрНДІПВТ ім. Л. Погорілого

канд. техн. наук, доц.

Посилання

Вершинский Л. В. (2006). Экспериментальные исследования стационарного поворота колесного погрузчика с шарнирно-сочлененной рамой. Вестник Южно-уральского государственного аграрного университета. 47. 22–29.

Вершинский Л. В., Позин Б. М., Трояновская И. П. (2006). Модель стационарного поворота колесной машины с шарнирно-сочлененной рамой. Вестник Южно-уральского государственного аграрного университета. 47. 17–21.

Гоберман Л. А. (1988). Основы теории, расчета и проектирования строительных и дорожных машин. М. : Машиностроение, 464 с.

Калінін Є. І., Шуляк М. Л., Мальцев В. П. (2017). Вплив нестаціонарності гакового навантаження на буксування рушіїв колісного трактора. Системи обробки інформації. 5. 27–30.

Корчан Н. С., Подригало М. А., Полянский А. С., Задорожняя В. В. (2010). Особенности исследования поперечной устойчивости колёсных машин с шарнирно-сочлененной рамой при опрокидывании. Теорія та практика судової експертизи і криміналістики. 10. 449–455.

Лебедєв А. Т., Калінін Є. І. (2010). Теоретичне дослідження тягово-зчіпних властивостей тракторів, обладнаних здвоєними шинами, під час виконання ґрунтообробних робіт на агрофоні підвищеної вологості. Техніко-технологічні аспекти розвитку та випробування нової техніки і технологій для сільського господарства України: Зб. наук. пр. УкрНДІПВТ ім. Л.Погорілого. Вип. 14 (28). 216–224.

Лебедєв А. Т., Калінін Є. І., Шуляк М. Л., Колєснік І. В. (2016). Аналітична модель повороту трактора з шарнірно-зчленованою рамою. Вісник ХНТУСГ ім. П. Василенка. 173. 161–167.

Переплетчик О. А., Позин Б. М., Трояновская И. П. (2005). Влияние схемы и параметров сочлененных тракторов и тракторных агрегатов на устойчивость по опрокидыванию. Вестник УрО РАН. 5. 60–62.

Позин Б. М., Трояновская И. П. (2005). Кинематические соотношения при взаимодействии движителя с грунтом при повороте. Вестник Южно-уральского государственного аграрного университета. 45. 93–96.

Artemov N. P. Shulyak M. L. (2015). Analysis and control of random vibration processes in the operation of mobile agricultural units as a mechanical systems. Scientific and educational journal the progressive researchers «Science & Genesis». April No. 1. 151–155.

Ovsyannikov S., Kalinin E., Koliesnik I. (2018). Oscillation process of multi-support machines when driving over irregularities. Energy Management of Municipal Transportation Facilities and Transport. 307–317.

Shulyak M. L. (2015). Oscillation of the speed of the MTA variable mass at a steady state of motion. Motrol Commision of motorization and energetics in agriculture. 17, 23–29.

Shulyak M. L., Lebedev A. T. (2016). Assessment of the sustainability of agricultural technologies in crop production to changes in the parameters and operating modes of tractor units. Motrol Commision of motorization and energetics in agriculture. 18 5. 53–58.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-04

Номер

Розділ

Сільськогосподарська техніка та обладнання: прогнозування, конструювання, випробування