КІНЕМАТИКА ШАРНІРНО-ЗЧЛЕНОВАНОГО ТРАКТОРА 4К4 ПІД ЧАС НЕСТАЛОГО ПОВОРОТУ
Ключові слова:
шарнірно-зчленований трактор, радіус повороту, несталий рухАнотація
Мета дослідження – аналіз переміщення секцій шарнірно-зчленованого трактора під час несталого повороту (зі змінним радіусом повороту). Для досягнення поставленої мети необхідно виконати такі завдання:– аналітично обґрунтувати формування кінематики секцій шарнірно-зчленованого трактора у відносному русі;
– проаналізувати положення миттєвих центрів обертання як самого трактора загалом, так і його секцій окремо з урахуванням радіусу повороту та підтвердити результати теоретичних досліджень експериментально.
Методи дослідження. Методологічною основою роботи є узагальнення та аналіз відомих наукових результатів щодо динаміки гусеничного трактора з шарнірно-зчленованою рамою, раціональне поєднання теоретичних і експериментальних досліджень та використання системного підходу.
Результати дослідження. Проаналізувавши отримані результати та побудувавши в одній площині теоретичні та експериментальні залежності радіусів повороту центрів мостів трактора ХТЗ-242К.20, можна стверджувати, що теоретичні та експериментальні залежності радіусів повороту центрів мостів трактора збігаються досить точно. Радіуси повороту за прямолінійного руху трактора, за умови нерівності нулю кутової швидкості повороту, не дорівнюють нескінченності.
Під час переходу від прямолінійного руху трактора до криволінійного радіуси повороту секцій будуть змінюватися в широких межах залежно від кутової швидкості.
Висновки. Під час теоретичних та експериментальних досліджень встановлено, що під час повороту шарнірно-зчленованого трактора у відносному русі секції переміщаються назустріч одна одній. Під час руху зі змінним радіусом повороту кожна секція рухається навколо свого миттєвого центру обертання. Положення миттєвих центрів обертання залежить від величини кута повороту секцій відносно одна одної, швидкості зміни кута повороту, швидкості переносного руху трактора і кутів бічного відведення шин коліс мостів.
Посилання
Гамаюнов П. П., Алексеев С. А. (2013). Повышение эффективности использования тракторного поезда с использованием параметрической оптимизации универсального тягово-сцепного устройства. Научное обозрение. 5. 33–36.
Гапич Д. С., Фомин С. Д., Ширяева Е. В. (2017). Динамика движения упруго закрепленного рабочего органа культиваторного МТА. Тракторы и сельхозмашины. 10. 28–32.
Эвиев В.А., Очиров Н.Г., Муджиков Б.В. (2014). Влияние стохастического характера внешней нагрузки на производительность МТА. Тракторы и сельхозмашины. 1. 11–12.
Калінін Є. І. (2018). Частотний аналіз коливань гусеничних тракторів. Техніко-технологічні аспекти розвитку та випробування нової техніки і технологій для сільського господарства України: Зб. наук. пр. УкрНДІПВТ ім. Л.Погорілого. Вип. 22 (36). 86–91.
Карсаков А. А., Фомин С. Д. (2015). О возможности снижения потерь энергии в трансмиссиях мобильных машин. Аграрная наука – основа успешного развития АПК и сохранения экосистем : материалы Международной научно-практической конференции. Волгоград: Волгоградская ГСХА, 3. 158–163.
Кравченко, В. А. (2017). Результаты исследований пахотного агрегата на базе трактора класса 1,4 с УДМ в трансмиссии. Вестник ВИЭСХ. 2 (27). 87-91.
Кузнецов Н. Г., Гапич Д. С. (2014). Автоматизация расчета технических характеристик горизонтальных стабилизаторов нагрузки МТА. Тракторы и сельхозмашины. 4. 36–38.
Лебедєв А. Т., Калінін Є. І. (2010). Теоретичне дослідження тягово-зчіпних властивостей тракторів, обладнаних здвоєними шинами, під час виконання ґрунтообробних робіт на агрофоні підвищеної вологості. Техніко-технологічні аспекти розвитку та випробування нової техніки і технологій для сільського господарства України: Зб. наук. пр. УкрНДІПВТ ім. Л.Погорілого. 14 (28). 216–224.
Поливаев О. И., Астанин В. И., Бабанин Н. В. (2013). Снижение динамической нагруженности мобильных энергетических средств от внешних воздействий и повышение их тягово-динамических показателей. Лесотехнический журнал. 3 (11). 50–56.
Godzhaev Z., Sokolov-Dobrev N., Shekhovtsov V., Lyashenko M., & Shevchuk V. (2009). Influence of case elements vibrations on loading of transmission sections. Technics of mechanical engineering. 1. 23–25.
Shehovtsov V., Sokolov-Dobrev N., Lyashenko M. (2014). Influence of elements dynamic cohesiveness in power shafting on torsional vibrations spreading and dynamic equality of reducible model. Mechanika. 20 (2). 190–196. http://dx.doi.org/10.5755/j01.mech.20.2.6938
Shekhovtsov V., Sokolov-Dobrev N., Potapov P. (2016). Decreasing of the Dynamic Loading of Tractor Transmission by means of Change of the Reactive. International Conference on Industrial Engineering, ICIE 2016 Procedia Engineering. 150. 1239–1244.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:a. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).