РЕЗУЛЬТАТИ СТАТИЧНИХ ВИПРОБУВАНЬ ЗАХИСНИХ КОНСТРУКЦІЙ КАБІН СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТРАКТОРІВ

Автор(и)

Анотація

Мета досліджень – визначення показників деформування кабіни з використанням стандартизованих методів та розроблених технічних засобів.
Методи досліджень. Випробування проводили згідно з методами, наведеними в [ДСТУ ISO 5700, 2019] з використанням навантажувального стенда, датчиків тиску та переміщення, цифрового вимірювального підсилювача Spider 8 та ноутбука Panasonic CF-19 Touchbook, модель:
CF-19KHR88PE.
Результати досліджень. На випробування була надана захисна конструкція АИ.209.45.011.00 кабіни тракторів типу С25 «Слобожанець».
Перед проведенням випробувань виміряли і зафіксували розміри захисної конструкції кабіни. Під час першого поздовжнього навантаження спереду праворуч навантагу прикладали до верхнього поперечного елемента захисної конструкції. Точка прикладання навантаги знаходилась на відстані 260 мм від зовнішнього кута краю захисної конструкції. Було забезпечене з використанням ущільнювального елемента рівномірне розподіляння навантаги в напрямку перпендикулярному до напрямку дії і впродовж навантажувального бруса. Було досягнуто значення поглиненої захисною конструкцією енергії 13100 Дж (необхідна енергія - 12586 Дж) за максимального прикладеного зусилля 82 кН і переміщення 340 мм. Під час першого і другого випробування стисканням конструкцію навантажували вертикально з силою 180 кН вздовж переднього і заднього верхніх поперечних елементів захисної конструкції з витримкою вказаної сили протягом 5 с. Навантагу збоку прикладали горизонтально до верхнього правого поздовжнього елемента захисної конструкції на відстані 85 мм вперед від контрольної точки крісла водія. Довжина навантажувального бруса становила 600 мм. Було досягнуто значення поглиненої захисною конструкцією енергії 17000 Дж (необхідна енергія - 15732 Дж) за максимального прикладеного зусилля 80 кН і переміщення 290 мм. Після проведення всіх етапів випробувань найбільшого переміщення зазнала передня крайня точка захисної конструкції назад – 70 мм, передня ліва точка – 35 мм. Змістились також задні крайні точки у напрямку назад на 45 мм – права і 30 мм – ліва. У боковому напрямку вперед перемістилась на 15 мм передня права крайня точка. Після проведених випробувань зона вільного простору не була порушена.
Висновки. Застосовані під час випробувань методи і технічні засоби дають змогу з необхідною точністю і достовірністю визначити величину прикладених зусиль та деформації.
Під час випробувань на стискання досягнуті значення випробувальної сили (180 кН), а під час прикладання горизонтальних навантажень – поглиненої захисною конструкцією енергії (13100 Дж – поздовжнє навантаження і 17000 Дж – бокове навантаження).
Найбільшої остаточної деформації зазнала захисна конструкція в передній крайній точці –
70 мм, за таких умов порушення зони вільного простору водія елементами захисної конструкції не відмічено.
Отже захисна конструкція АИ.209.45.011.00 кабіни тракторів типу С25 «Слобожанець» витримала статичні випробування на відповідність ДСТУ ISO 5700.
Ключові слова: захисна конструкція, статичне навантаження, випробувальна сила, переміщення, поглинена енергія, деформація.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-06

Номер

Розділ

Сільськогосподарська техніка та обладнання: прогнозування, конструювання, випробування